تفاوت اتوکد (AutoCAD) و اتوکد LT

اتوکد (AutoCAD)، یک نرم‌افزار طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) از اتودسک (Autodesk) است؛ که به معماران، مهندسان و متخصصان ساخت‌وساز، توانایی ایجاد نقشه‌های دوبعدی و سه‌بعدی دقیق را می‌دهد. اما بسیاری از کاربران سایت معماری از ما می پرسند که تفاوت اتوکد با اتوکد LT در چیست؟

نرم‌افزار اتوکد امکانات زیادی دارد: پیش نویس، حاشیه نویسی، و طراحی هندسه دو بعدی و مدل های سه بعدی با جامدات، سطوح و اشیاء مشبک، مقایسه نقشه ها، اضافه کردن بلوک ها، ایجاد برنامه زمانی و بسیاری از موارد دیگری که می‌توانید به‌صورت خودکار انجام دهید. هم‌چنین می‌توانید اتوکد را با برنامه‌های add-app و APIها شخصی سازی کنید.

اتوکد LT نسخه ارزان تر اتوکد با قابلیت های کاهش یافته است که ابتدا در نوامبر 1993 منتشر شد. شرکت اتودسک، اتوکد LT را برای ساخت یک بسته CAD CAD برای مقابله با قیمت پایین تر توسعه داد. قیمت 495 دلار، اولین محصول اتوکد زیر 1000 دلار بود. این نسخه به طور مستقیم توسط Autodesk و در فروشگاه های کامپیوتری بر خلاف نسخه کامل AutoCAD که باید از نمایندگی های رسمی Autodesk خریداری شود، فروخته شد.

AutoCAD LT 2015 معرفی اشتراک دسکتاپ از 360 دلار در سال؛ از سال 2018، سه طرح اشتراک در دسترس، از 50 دلار در ماه به یک مجوز 3 ساله، 1170 دلار در دسترس بود.

در حالی که صدها اختلاف کوچک بین کامپوننت کامل اتوکد و اتوکد LT وجود دارد، چندین تفاوت عمده شناخته شده در ویژگی های نرم افزار وجود دارد:

  • قابلیت های 3D : AutoCAD LT فاقد توانایی ایجاد، تجسم و رندر مدل های 3D و همچنین چاپ 3D است.
  • مجوز شبکه : AutoCAD LT نمی تواند در چندین ماشین بیش از یک شبکه استفاده شود.
  • سفارشی سازی : AutoCAD LT از سفارشی سازی با LISP، ARX، .NET و VBA پشتیبانی نمی کند.
  • قابلیت مدیریت و اتوماسیون با مدیر مجموعه برگه ها و ضبط کننده عمل.

مجموعه ابزارهای تخصصی اتوکد

  • اتوکد، شامل ابزارهای خاص صنعت و اشیا هوشمندی برای معماری، مهندسی، مکانیک، طراحی برق و … است.
  • با اتوکد می‌توانید نقشه‌ها، مقاطع و ارتفاعات را به‌صورت خودکار انجام دهید.
  • با استفاده از آرشیو آبجکت‌ می‌توانید به‌سرعت قطعات، لوله‌کشی، کانال‌کشی و … را بکشید.
  • حاشیه نویسی، لایه ها، زمان بندی ها، لیست ها و جداول را به صورت خودکار ایجاد کنید.
  • از یک فرآیند کار مبتنی بر قوانین، برای اجرای دقیق استانداردهای صنعت استفاده کنید.

اتوکد همیشه در دسترس است. این نرم‌افزار تقریبا در هر دستگاهی، اجرا می‌شود. حتی می‌توانید هنگام رفتن به محل کار، با استفاده از برنامه موبایل اتوکد یا از مرورگری که از نسخه وب اتوکد استفاده می‌کند، نقشه‌هایتان را بکشید، مشاهده، ویرایش و حاشیه‌نویسی کنید.

تفاوت بین AutoCAD و AutoCAD LT چیست؟

AutoCAD قابلیت‌های دوبعدی (2D) را ارائه می‌دهد و AutoCAD، قدرت سه‌بعدی (3D) دارد.

اتوکد LT، تقریبا همه قابلیت‌های اتوکد را به جز چند مورد دارد و همین، آن را به یک گزینه ارزان تبدیل می‌کند. اما اتوکد، تمام ویژگی‌های نسخه LT و حتی بیشتر را دارد. مهم‌ترین تفاوت‌هایی که اتوکد را از اتوکد LT متمایز می‌کند، مدل‌سازی جامدات سه‌بعدی، از جمله نماهاب قاب سیمی، سایه‌ها و بازتاب‌ها است. سایر قابلیت‌های مهم که اتوکد را از اتوکد LT متمایز می‌کند، عبارتند از:

  • قابلیت های برنامه نویسی داخلی، مانند AutoLISP برای ایجاد برنامه های خود برای تولید خودکار نقشه‌ها
  • مجوز شبکه برای استفاده و مدیریت اتوکد در چندین دستگاه از طریق یک شبکه
  • ابزارهای مدیریت استانداردهای CAD به شما امکان بررسی می‌دهد.
  • نقشه های اتوکدی که می سازید یا از دیگران دریافت می کنید، مطابق با استانداردهای طراحی داخلی شما است.

حالا با توجه به مطالبی که گفتیم، کدام نسخه از اتوکد برای شما مناسب‌تر است؟ AutoCAD یا AutoCAD LT

آنچه که بازار می خواهد :

اگر مشتریان بر طراحی سه بعدی و تهیه پیش نویس فایل ها اصرار داشته باشند، AutoCAD LT کافی نخواهد بود.

بودجه و بازگشت سرمایه :

هر گونه هزینه اضافی و عملکرد اضافی باید به شما امکان ایجاد ارزش بیشتر و ایجاد سود بیشتر را بدهد.

دانش CAD :

برخی از مردم اتوکد کامل را دوست دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است آن را چالش برانگیز بدانند. یک نسخه آزمایشی را برای آزمایش آب در نظر بگیرید. ممکن است مدتی طول بکشد تا با اتوکد سه بعدی کامل آشنا شوید.

سوالات رایج

آیا اتوکد LT رایگان است؟

AutoCAD LT را به مدت 30 روز رایگان امتحان کنید. … فایل ها را با برنامه وب جدید اتوکد باز و ویرایش کنید. برای استفاده کوتاه مدت می توانید مشترک شوید. با یک اشتراک ماهانه با اطمینان کار کنید.

قیمت اتوکد lt چقدر است؟

قیمت اشتراک سالانه AutoCAD LT 420 دلار و قیمت اشتراک ماهانه AutoCAD LT 55 دلار است. قیمت اشتراک 3 ساله اتوکد LT 1,135 دلار است.

آیا جایگزین رایگان برای اتوکد وجود دارد؟

1. SolidFace – دانلود به صورت رایگان. ما با خودمان شروع خواهیم کرد، زیرا آن را بهترین جایگزین اتوکد رایگان موجود می‌دانیم. SolidFace یک نرم‌افزار مدل‌سازی ساختاری تاریخی پارامتریک دوبعدی / سه بعدی CAD است.

آیا باید هر سال برای اتوکد پول پرداخت کنید؟

قیمت اشتراک ماهانه اتوکد 210 دلار و قیمت اشتراک سالانه اتوکد 1,690 دلار است. نرم افزار برای 2D و 3D CAD. اشتراک شامل اتوکد، مجموعه ابزارهای تخصصی و برنامه ها است. … اشتراک شامل اتوکد، مجموعه ابزارهای تخصصی، و برنامه ها است.

کدام نسخه اتوکد بهتر است؟

اگر در حال انجام خودآموزی هستید، بهتر است از سال 2013 شروع کنید و فضای کاری کلاسیک آن را امتحان کنید زیرا در نسخه 2015 و 2016 اتوکد آن را پیدا نمی کنید زیرا با این کار می توانید از هر دو نسخه قدیمی و جدیدتر استفاده کنید. . و سعی کنید با فضای کاری پیش نویس و حاشیه نویسی دو بعدی آشنا باشید.

آیا AutoCAD Lt می تواند فایل های DWG را باز کند؟

راه حل: فایل های Drawing (. dwg) فایل های داده بومی هستند که هنگام استفاده از محصولات مبتنی بر اتوکد ایجاد می شوند. … فایل های DWG را می توان با استفاده از هر محصول اتوکد یا اتوکد با همان شماره نسخه یا نسخه جدیدتر باز کرد.

چرا اتوکد اینقدر گران است؟

هزینه به این دلیل است که این نرم افزار بسیار پیچیده است، توسعه و نگهداری آن دشوار است، در حالی که پایگاه مشتری نسبتاً کوچک است (یک محصول در بازار انبوه/مصرف کننده نیست). اگر از اتوکد برای کار خود استفاده می کنید، کارفرما هزینه مجوز را پرداخت می کند. برای نرم افزارهایی مانند اتوکد، این احتمالاً 95 درصد مجوزهای آنها است.

آیا اتوکد برای دانش آموزان رایگان است؟

برای دانش‌آموزان و معلمان، Autodesk یک نسخه آموزشی رایگان را ارائه می‌کند که تا 3 سال روی دو دستگاه شخصی اجرا می‌شود. در اینجا نحوه دسترسی به نسخه آموزشی رایگان اتوکد آورده شده است. به انجمن آموزش Autodesk بروید. از لیست نرم افزارها اتوکد را انتخاب کنید.

آیا یادگیری اتوکد آسان است؟

بسیاری از مردم فکر می کنند که یادگیری اتوکد سخت است. این نیست. … اما استفاده از اتوکد کار سختی نیست. نکته کلیدی این است که شما باید یک مرحله در یک زمان یاد بگیرید.

AutoCAD LT را روی چند کامپیوتر می توانم نصب کنم؟

سه کامپیوتر

مدت زمان آزمایشی رایگان اتوکد چقدر است؟

اتوکد رایگان را به مدت 30 روز امتحان کنید. AutoCAD و/یا هر یک از مجموعه ابزارهای خاص صنعت را که هنگام اشتراک در آن گنجانده شده است، امتحان کنید. ببینید چگونه استفاده از یک مجموعه ابزار تخصصی می تواند کار شما را سرعت بخشد. توجه: هر نسخه آزمایشی باید جداگانه دانلود شود.

چند نوع اتوکد وجود دارد؟

نوع دوره های اتوکد: نام برنامه نوع برنامه مدت زمان برنامه گواهی خودکار 2 ماه دوره پیشرفته اتوکد برنامه گواهینامه 3 ماه دیپلم در اتوکد برنامه دیپلم مقطع لیسانس 2 ماه مدرک کارشناسی ارشد معماری CADDP دوره دیپلم 2 ماهه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *